În era digitală, marketingul eficient este esențial pentru succesul oricărei afaceri. Ștefan Fechet, expert la Advantage Agency, colaborează cu diverse companii pentru a maximiza rentabilitatea investițiilor în publicitate. Cu o vastă experiență în marketing digital, Ștefan reușește să aducă un plus de valoare tuturor clienților cu care lucrează, dar și elemente inedite prin care acesta crește vizibilitatea clienților săi. Importanța înțelegerii fundamentelor marketingului digital este crucială pentru a construi strategii durabile și profitabile.
Prezent în cadrul podcasturilor Syncap, Ștefan a abordat în mod direct și clar subiecte esențiale legate de marketingul digital, oferind informații relevante și practice despre cum să investești corect și să alegi cele mai potrivite strategii. Totodată, a împărtășit informații relevante despre mai mulți termeni din acest domeniu, explicând punctual și pe înțelesul tuturor ce semnifică.
„E foarte, foarte important să construim un ecosistem care să fie bine pus la punct și sănătos în digital marketing.”
Ștefan a pus accent pe cât de importantă este această componentă și de ce ar trebui să existe un ecosistem închegat în marketingul digital: „În peste 90% din cazuri, preluăm partea de digital marketing cu totul. Pentru că în momentul în care noi ne ocupăm doar de Google Ads sau doar de Facebook Ads sau doar de email marketing, de exempl,. e foarte posibil să apară niște probleme de comunicare între platforme, între noi și cealaltă agenție care se ocupă. (…) eu bănuiesc că majoritatea își doresc lucrul ăsta, că nu vor să se investească în ceva în care la un moment dat să nu mai aibă niciun sens și să fie totul pierdut.”
„Principalul metric care ne interesează pe majoritate dintre noi, atât pe noi cât și pe clienți, este costul per achiziție, CPO (cost per order) și ROAS-ul (return on ad spend)”
Printre alte informații relevante din domeniul marketingului Ștefan a adăugat: „Noi de cele mai multe ori nu calculăm ROAS-ul, nu ne ghidăm după ROAS-ul din platforme, pentru că ROAS-ul din platforme de foarte multe ori poate să ne mintă. Aici e o discuție un pic mai lungă, dar în orice caz e legată de conversion window, cum se numește în Facebook. Cum funcționează asta? Avem conversion window standard din Facebook, e 7 day click or 1 day view. Asta înseamnă lucrul următor: În momentul în care omul vede reclama, dar nu interacționează cu ea, deci pur și simplu o vede în feed-ul lui de Facebook. E o impresie, practic, da. Vede reclama, trecem mai departe. Aici e o discuție un pic mai lungă, dar în orice caz e legată de conversion window, se numește în Facebook. Cum funcționează ăsta? Avem conversion window standard din Facebook, e 7 day click or 1 day view. Asta înseamnă lucrul următor. În momentul în care omul vede reclama, dar nu interacționează cu ea, deci pur și simplu o vede în feed-ul lui de Facebook. E o impresie, practic, vede reclama, trece mai departe sau îl caută organic, ajunge pe site și convertește, Facebook o să își atribuie conversia în favoarea lui. Tocmai de asta spun că nu e sănătos de fiecare dată să ne ghidăm.”
„Să facem content, să postăm chestii educaționale sau care să-i ajute eventual pe potențiale noștri clienți, clar e o chestie care ajută foarte mult”
Ștefan a mărturisit că nu este adeptul cumpărării de followeri, vizualizări sau like-uri. Acesta a pus accent pe conținutul propriu, axat pe potențialii clienți, conținut educațional care aduce un plus de valoarea celui ce urmărește pagina companiei: „Mi se pare că social media făcut în paralel cu digital marketing e o componentă importantă. Ceea ce voiam să punctez este că eu nu sunt adeptul să plătim pentru like-urile sau follow-ul sau chestiile astea. De exemplu, și în reclamele pe care le facem noi, dacă owner-ul ajunge și răspunde la comentariile oamenilor, că sunt foarte foarte multe comentarii, la comentarii relevante, e mult mai probabil să convertească și în al doilea rând îi spune Facebook-ului că uite, pagina interacționează cu utilizatorii și pentru asta algoritmul te ajută. Adică lucrăm împreună cu Facebook-ul.”
Pentru mai multe informații despre marketing, exemple concrete și alte aspecte ce țin de acest domeniu puteți descoperi în podcastul Syncap realizat de Alexandru Neamțu alături de specialistul în marketing, Ștefan Fechet.