Vivinet este o agenție de marketing digital cu peste un deceniu de experiență, condusă de Robert Preda, un expert în e-commerce și strategie digitală. Sub conducerea sa, Vivinet oferă servicii personalizate, concentrându-se pe optimizarea campaniilor de publicitate online pe platforme majore precum Google, Facebook, Instagram și TikTok. Cu un accent puternic pe rezultate măsurabile, echipa sa dezvoltă soluții adaptate pentru a ajuta companiile să își maximizeze performanțele în vânzări și să se impună în mediul online competitiv.
Prezent în cadrul podcasturilor Syncap, Robert Preda, CEO Vivinet Digital Agency, a povestit despre începuturile sale în mediul online, cum a ajuns să lucreze în companii de top precum Altex, Estée, Homelux sau Asirom, dar și despre înființarea agenției sale de marketing, cât și despre trecerea de la angajat la antreprenor.
„Am urmat traiectoria de angajat pentru câțiva ani”
Întrebat despre cum a ajuns să înființeze Vivinet și care a fost motivul pentru care a ales o afacere în mediul online Robert a mărturisit:
„Am început foarte devreme în domeniul online-ului, devreme pentru România, să spunem, undeva prin 2008. Pe vremea respectivă nu erau foarte multe lucruri. Terminam liceul, mă pregăteam de facultate, eram cumva între. Am avut o profesoară la liceu care, cumva, a încercat să ne învețe mai mult decât Turbo, Pascal și C++. A zis să ne orientăm puțin și pe alte domenii și iată că a fost cea care mi-a deschis cumva orizonturile.”
„Am început de la soloprenor, ușor , ușor lucrurile au evoluat, am câștigat clienți și am fost nevoit să cresc ca să pot să scalez”
După ce a ocupat poziții importante de middle și top management în departamentele online ale unor companii de top, Robert s-a hotărât să-și înceapă propriul drum în lumea eCommerce-ului și marketingului digital, punând bazele unei agenții pe care a crescut-o de la 0, începând ca soloprenor. „Iată-ne în prezent cu agenția, cu câțiva oameni în echipă, într-un proces de creștere, scalare.”
Totodată, Robert a oferit și câteva sfaturi pentru antreprenorii la început de drum sau oamenilor ce își doresc să înceapă pe această cale a antreprenoriatului, dar nu știu de unde s-o apuce:
„Sfatul meu este, la început de drum, până dobândești skill-urile necesare să te duci ca angajat. De ce? Pentru că înveți pe banii altuia. Da, nu înveți pe banii tăi. Odată ce ai învățat și ai acumulat acele skill-uri de care ai nevoie, ulterior, poți să mergi către zone de antreprenoriat. ”
„În ziua de astăzi este foarte ușor să începi o companie, nu trebie să ai niciun fel de limitare, nu trebuie să-ți pierzi curajul de a începe”
„Ce este important este să fii serios în ceea ce faci și să perseverezi ori de câte ori întâmpini dificultăți. Pentru că antreprenoriatul nu este ușor, mai ales când ești la început, da, lucrurile nu sunt roz și până reușești să ajungi la un nivel de maturitate în business, te vei chinui. Motiv pentru care, oricât de greu ar fi, keep going.”
Vivinet Digital Agency au reușit să aducă pe primul loc în România un distribuitor inexistent în mediul online
Una dintre cele mai notabile performanțe pe care Robert, împreună cu Vivinet Digital Agency a adus-o pentru un client de-a lor, a fost aceea de a îi prelua de la 0 și le crește vizibilitatea în mediul online, astfel încât după doar 2 ani de zile de colaborare să ajungă numărul 1 ca magazin online în ceea ce privește categoria de scule și unelte în România.
„Noi suntem o agenție de performance în general. Ne ocupăm de campanii pay-per-click (PPC) pentru companii. Ce înseamnă asta? Adică ne ocupăm să le facem promovare pe Google, Facebook, LinkedIn, TikTok, Instagram, YouTube și așa mai departe. Toate platformele existente, să spunem, și folosite în piața din România. (…) Noi ajutăm companiile să facă bani din mediul online, ca să sumarizez într-o frază.”
Pentru mai multe detalii despre parcursul lui Robert, dar și alte aspecte ce țin de compania Vivinet Digital Agency puteți afla pe larg în podcastul Syncap, realizat de Alexandru Neamțu alături de Robert Preda, CEO.