Dyver.ai este o platformă inovatoare de automatizare dedicată eCommerce-ului, care transformă modul în care companiile creează și gestionează conținutul. Prin utilizarea extensiilor de browser (Chrome și Firefox), Dyver.ai extrage date relevante direct de pe site-urile producătorilor și alte surse de încredere, accelerând procesul de generare a descrierilor de produse cu până la 70 de ori. Această soluție simplifică considerabil fluxul de lucru, necesitând doar o verificare umană finală, și se integrează fără efort cu orice platformă eCommerce, oferind astfel o experiență eficientă și adaptabilă pentru utilizatori.
Prezent în cadrul podcastului Syncap, Octavian Dumitrescu a povestit despre cum a ajuns să creeze Dyver.ai, dar și despre nevoia în piață a automatizării descrierilor de produse, cât și traducerea lor adaptată pentru fiecare piață în parte. Pe întreg parcursul discuției Octavian, CEO și Co-Founder Dyver.ai, a explicat mai multe aspecte întâmpinate pe perioada dezvoltării acestui produs inovator.
„Eu am fondat CustomSoft în 2006 și am intrat în zona asta de antreprenoriat”
Octavian a vorbit despre parcursul său profesional și despre perioada când a intrat pentru prima oară în antreprenoriat, dar și când a avut primele interacțiuni cu domeniul eCommerce. Acesta a povestit despre o altă companie pe care a creat-o în urmă cu aproape 19 ani, unde își continuă și astăzi o parte din activitate.
„Eu am fondat CustomSoft în 2006 și am intrat în zona asta de antreprenoriat. Mă rog, cumva în mintea mea căutam mai multă independență și timp liber. Independență am găsit, timp liber… știi cum e? Mai puțin. Și am lucrat în zona asta de servicii. Noi la CustomSoft am livrat destul de multe platforme de-a lungul anilor la comandă custom, că de aia ne chemam CustomSoft. Și ulterior, undeva până 2007, am început prima colaborare cu o platformă de eCommerce și am intrat în zona asta de eCommerce, am gustat cum e eCommerce-ul și ce se întâmplă.”
„La momentul acela am început să lucrăm cu cei de la EvoMag, care erau destul de la început”
Octavian Dumitrescu a mărturisit pentru podcastul Syncap faptul că acesta a pornit de jos, alături de EvoMag, în această călătorie a eCommerce-ului. Datorită acestei colaborări și a provocărilor întâmpinate pe parcurs, Dyver a apărut ca o soluție pentru problemele stringente peste care au dat în momentul în care devenea din ce în ce mai dificil să gestionezi anumite activități manual.
„Am început să lucrăm cu cei de la EvoMag, care erau destul de la început, și noi la fel. Am crescut împreună. După care am dezvoltat și o platformă de eCommerce proprie, Eva eCommerce. Am devenit din ce în ce mai apropiat de domeniul acesta eCommerce și de provocările pe care le au retailerii online, marketplace-urile și chiar distribuitorii, pentru că am intrat și în zona asta de b2b distribuție prin intermediul eCommerce-ului. Dyver a apărut ca o nevoie, eu doream foarte mult să construiesc un produs, lucrând foarte mult timp în servicii. Nu poți să scalezi destul de mult un serviciu. Dyver a venit ca o idee. În momentul în care am dat peste idee, să zic așa, eu deja cunoșteam problema, dar știam că de obicei această problemă se rezolvă cu oameni. (..) Nu erau foarte multe soluții de automatizare la momentul respectiv și atunci, țin minte și acum că am sunat câțive clienți la momentul respectiv și i-am întrebat: Bă, cum vi s-ar părea să automatizăm procesul ăsta de documentare? Țin minte că vorbeam cu unul dintre clienți și m-a întrebat: Unde plătesc? Și atunci ne-am pus pe construit produsul ăsta.”
„Am ținut foarte mult să fac o echipă în afara companiei pe care o conduceam la momentul respectiv, în afara CustomSoft”
Octavian Dumitrescu nu este singura persoană din spatele acestui produs inovator, ci mai are alături de el 2 colegi experimentați cu care a reușit să creeze ceea ce a ajuns Dyver astăzi. Sebastian Irimia, Co-Founder și CTO, după spusele lui Octavian: „un om super bun tehnic care poate să-ți explice pe orice limbă ce face el” și Ioana Văcărașu, Co-Founder și CGO, sunt ceilalți doi membri ai echipei cu care Octavian a reușit să construiască o unealtă impresionantă de automatizare a documentării produselor magazinelor online.
„Am aliat trei forțe, trei oameni cu experiență destul de mare, fiecare pe bucățica lui, doi dintre noi, eu și cu Ioana, chiar în zona asta de eCommerce. Adică avem mulți ani în spate de experiență, mulți ani în care am văzut provocările clienților.”
„Bulgaria deși face eforturi foarte mari să crească eCommerce-ul, e mult în urma României”
Pe parcursul podcastului Octavian ne-a împărtășit și câteva aspecte despre modul în care vede el industria eCommerce din România, dar și din regiune. Întrebat care este punctul său de vedere Octavian a spus:
„Noi (România) avem o poziție geografică foarte bună pentru toată Europa de Est, pentru că suntem poziționați central și asta ajută foarte mult. Din punct de vedere logistic, sunt foarte mulți jucători care își deschid centre logistice aici. Nu prea ne ajută infrastructura, dar pare că oamenii se descurcă chiar și așa. Ne-a ajutat foarte mult și faptul că eCommerce-ul a crescut. (…) Din păcate mă uit în jurul meu și multă lume crede că suntem în România, ce nasol. Nu e deloc nasol. Suntem într-o poziție foarte bună și vom crește în următoarea perioadă și asta mă face să mă simt mândru că m-am născut aici.”
Pentru mai multe informații relevante despre Dyver.ai, dar și despre viziunea lui Octavian pentru viitorul platformei cât și a eCommerce-ului din România urmăriți podcastul Syncap, pe larg, realizat de Alexandru Neamțu.