Aspazia Marin-Diu – Founder & Partnership Manager BIT-Innovators – Compania care digitalizează afacerile
Business Economie Internet Podcast Popular Software Tech Tehnologie Trending

Aspazia Marin-Diu – Founder & Partnership Manager BIT-Innovators – Compania care digitalizează afacerile

BIT-Innovators este o companie de consultanță IT din România, cu peste 15 ani de experiență în domeniu. Cu o echipă formată din peste 20 de consultanți IT și experți tehnici, compania oferă o gamă largă de servicii, inclusiv consultanță IT, strategie IT, bugetare IT, planificare a continuității afacerii, migrare în cloud și servicii de date. BIT-Innovators se remarcă prin expertiza sa vastă, abordarea personalizată și o rată de succes de 100% în proiectele tehnice aprobate pentru finanțări europene.

Cu peste 60 de proiecte de consultanță tehnică finalizate și o rată de satisfacție a clienților de 100%, BIT-Innovators este un partener de încredere pentru companiile care doresc să-și optimizeze performanța IT și să rămână competitive pe piață.

Prezentă în cadrul podcasturilor Syncap, Aspazia Marin-Diu, Founder & Partnership Manager BIT-Innovators, a prezentat modalitățile prin care ea, alături de echipa ei, transformă diferitele afaceri cu care lucrează în companii de succes, digitalizate și performante. Aceasta a vorbit și despre cum fondurile europene pot susține transformarea digitală a unei companii, dar și despre avantaleje pe care le au în utilizarea acestor fonduri. Pe parcursul discuției au fost abordate și cele mai importante aspecte pe care ar trebui să le aibă în vedere un antreprenor sau o echipă de manageri atunci când vor să meargă pe acest drum al transformării digitale, dar și cu ce îi poate ajuta mai exact BIT-Innovators pe cei care doresc să depună proiecte de finanțare și care ar fi etapele premergătoare acestui proces.

„Undeva la 7.000 de companii au aplicat la fondurile prin programul PNNR anul trecut în România”

Aspazia a vorbit puțin și despre importanța fondurilor europene în digitalizare: „E adevărat că pentru companiile mai mici, unde partea asta de finanțare e mai, să spunem, greu de obținut, uneori chiar și de la bănci, aceste programe pe fonduri europene sunt foarte așteptate și vin cu mare, să zicem, avantaj pentru antreprenori, mai ales că rata de finanțare pentru proiecte este foarte mică, undeva la 10, maxim 20% din valoarea obținută. În momentul acesta, la nivel central, nu mai există un program de digitalizare decât pentru organizații non-guvernamentale, vorbim aici de companii mici și mijlocii, dar la nivel de regiuni, însemnând că prin administrațiile regionale sunt în continuare programe deschise, în special pentru zona centrală a României, județele: Alba, Brașov, Sibiu, Mureș, Harghita, Covasna.”

Aspazia a adăugat și faptul că la finalul lunii iulie urmează și programul destinat regiunii de nord-vest a României cu precădere județele: Bistrița, Bihor, Maramureș, Satu Mare, Sălaj și Cluj.

„Practic în perioada următoare sunt aproximativ 200 de proiecte care se vor finanța pe zona centrală, cu maxim valoare finanțată de 200.000 euro, cât și proiectele pe nord-vest, însemnând aproximativ 200 de companii care vor lua tot așa, maxim 100.000 de euro în această regiune.”

„Nivelul de digitalizare a IMM-urilor din România este sub media europeană, însemnând că în România undeva la 53% din companii sunt digitalizate, pe când media din Europa este undeva pe la 70%”

Totodată, întrebată dacă există reticiență în rândul clienților cu care lucrează aceasta a răspuns: „Aș spune că părerile sunt împărțite, însemnând că există un interes. Oamenii, antreprenorii la modul general văd digitalizarea ca fiind obligatorie, însă nivelul de a înțelege ce presupune digitalizarea aceasta este destul de scăzut. Este cumva de înțeles că sunt foarte mulți termeni, foarte mulți vendori de tehnologie care vor să arate că soluția lor e cea mai bună și explică clientului uneori, poate, dintr-o perspectivă subiectivă, și atunci antreprenorii sunt reticienți, dar există un interes și deschidere.”

„Am avut și proiecte pentru companii care aveau undeva la 20-30 milioane de euro cifră de afaceri.”

Seriozitatea cu care lucrează Aspazia și echipa ei se reflectă și în rândul clienților cu care au lucrat, dar și în rezultatele pe care aceaștia au reușit să le implementeze. Întrebată pe ce direcții se axează, aceasta a răspuns: „Noi am lucrat foarte mult pe regiuni. Pe reguinea nord-est am lucrat cu foarte multe companii antreprenorial, cred că undeva la peste 30, din domenii diverse de activitate: eCommerce, contabilitate, producție și arhitectură, cât și cu clienți din zona centrală și nord-vest, unde, spre surprinderea mea, există un interes mai ridicat.”

Pentru a afla mai multe despre etapele pe care trebuie să le parcurgă o companie pentru a depune proiecte de finanțare, dar și alte aspecte ce țin de consultanța în IT, pe digitalizare, puteți afla din podcastul Syncap realizat de Alexandru Neamțu alături de Aspazia Marin-Diu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *