Andrei Cojan – Head of Launch Community România – despre importanța comunității în antreprenoriat
Business Inovare Modern Modern Podcast Software Software Tehnologie Trending

Andrei Cojan – Head of Launch Community România – despre importanța comunității în antreprenoriat

În inima ecosistemului tehnologic românesc, Launch România aduce împreună fondatori, profesioniști și investitori pentru a sprijini și accelera dezvoltarea startup-urilor. Comunitatea Launch oferă resurse esențiale prin evenimente, workshop-uri, sesiuni de feedback și colaborări cu corporații, creând un mediu propice pentru creșterea și succesul afacerilor inovatoare. Cu un accent pe conectarea membrilor și oferirea de suport continuu, Launch România reprezintă o platformă vitală pentru noile generații de antreprenori tech din România.

Un exemplu concret al impactului Launch România este organizarea de hackathoane și competiții care stimulează creativitatea și soluționarea problemelor reale. Aceste inițiative nu doar că promovează inovația, dar și cultivă un spirit de echipă și colaborare esențial pentru succesul pe termen lung.

Prezent în cadrul podcastului Syncap, Andrei Cojan, Head of Launch Community România, a vorbit despre cum a ajuns să ocupe această poziție, despre importanța comunității în antreprenoriat, dar și despre impactul pe care îl poate avea un eveniment ce întrunește mai mulți antreprenori, specialiști și profesioniști din domeniul de business.

„În mintea mea întodeauna erau chestii legate de interacțiunea dintre oameni, de relațiile dintre oameni”

Întrebat cum a ajuns să fie în fruntea Comunității Launch România, Andrei a mărturisit că totul a pornit din cauza unei perioade din viața lui în care nu mai simțea conexiunea cu cei din jur, nu mai avea motivație și nici dorința de a mai face ceva, pentru că îi lipsea un element foarte important în ceea ce făcea: interacțiunea umană.

„Eram pe finalul facultății, nici măcar nu terminasem facultatea. Eram cumva atât de nemulțumiți de sistemul educațional împreună cu niște prieteni de-ai mei, încât ne apucasem să facem o universitate alternativă, mai degrabă spus, eu m-am alăturat proiectului lor. După care am avut un studio multimedia în care cream pentru companii diverse produse multimedia, de la design, fotografie, film toate compilate într-un produs final. (..) și acolo, de fapt, am descoperit o mare nevoie de oameni, pentru că deși personal pentru mine camera fusese un soi de instrument cu care să mă conectez cu oamenii, aveam un motiv să-i arăt cuiva ceva sau să mă apropii de cineva. Adică era pentru mine un soi de a regla relația. După aia, stând zile întregi în spatele monitorului și editând mii de poze, nu mai găseam această relație și aveam nevoie de un mediu în care să regăsesc relațiile astea. (…) Mă învinovățeam foarte mult că nu sunt suficient de productiv, că procastinez foarte mult.”

„Am ajuns într-o comunitate printr-o altă comunitate”

Andrei a mărturisit că prin intermediul unei alte comunități a ajuns să ajungă până în poziția de astăzi, cea de Head of Launch România.

„Am văzut că colegii dela HowToWeb căutau un om pentru comunitate. Anunțul ăsta fiind postat într-o comunitate de studenți. Așa am ajuns să intru într-o primă conversație cu Alex Agatinei, după aia cu Bogdan Iordache, pe care îl cunoșteam așa tangențial din zona asta a evenimentelor și pare să fi fost un match foarte bun. Dacă am rezistat 3 ani împreună, pare că a fost un match bun.”

„Un bloc nu este neapărat o comunitate, ar putea să fie o comunitate dacă oamenii din când în când se strâng și fac ceva împreună”

Discuția întregului podcast Syncap s-a învârtit în jurul cuvântului: COMUNITATE. Andrei a exemplificat ce înseamnă o comunitate și a explicat aplicat cum putem defini o comunitate în adevăratul sens al cuvântului.

„Acum, în sine termenul de comunitate, oamenii îl folosesc foarte mult, dar mi se pare că este un termen care în spate are foarte multă însemnătate, are un concept întreg. E genul ăla de chestie în care ai impresia că știi la ce te referi, dar de fapt nu știi la ce te referi. Spui așa comunitate, dar de multe ori îl folosesc fără să ia în seamă dinamica pe care ar trebui să o aibă o comunitate. Un bloc, nu este neapărat o comunitate, ar putea să fie o comunitate dacă oamenii se strâng și fac ceva împreună. Dacă un vecin zice: hai să înfrumusețăm părculețul din față, și toată lumea să contribuie într-un fel sau altul. Unii pot să contribuie cu timp, alții o să contribuie cu instrumente, oamenii care lucrează făcându-le prăjituri, aducându-le apă și așa mai departe.”

Andrei Cojan a continuat să ofere exemple concrete din comunitate și să povestească despre cum antreprenorii au realizat legături solide prin care și-au dezvoltat ideile în afaceri concrete. Pentru a afla mai multe despre cum o comunitate poate aduce avantaje și oportunități în lumea antreprenoriatului urmăriți podcastul Syncap, realizat de Alexandru Neamțu.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *