GoMag, una dintre cele mai populare platforme eCommerce din România, oferă antreprenorilor soluții moderne pentru crearea și gestionarea magazinelor online. Lansată ca un serviciu SaaS, GoMag se remarcă printr-o interfață intuitivă, suport tehnic de înaltă calitate și un ecosistem vast de aplicații integrate. Compania, fondată de Cosmin Dărăban, a devenit un pilon de susținere pentru peste 4000 de afaceri, fiind recunoscută pentru ușurința de utilizare și soluțiile eficiente de scalare a vânzărilor online. Platforma permite migrarea sigură de pe alte soluții și oferă integrări cu marketplace-uri majore.
Prezent în cadrul podcasturilor Syncap, Cosmin Dărăban, CEO & Co-Founder GoMag a discutat despre începuturile sale în comerțul electronic românesc, despre modul în care a ajuns astăzi să conducă cu succes una dintre cele mai performante și utilizate platforme eCommerce din România, dar și aspecte ce țin de modul în care acesta gestionează activitățile întreprinse în cadrul companiei care a atins peste 4000 de clienți activi. În plus, Cosmin este un educator activ în domeniu, publicând articole, videoclipuri și podcasturi care sunt urmărite de peste 1 milion de români anual. Pe parcursul acestui an, comercianții care folosesc platforma GoMag au generat vânzări de 1,6 miliarde de RON în timp ce compania a atins venituri de peste 3 milioane de euro. Printre realizările lui Cosmin se numără „Gomag Virtual Summit”, primul summit online dedicat comerțului electronic din România, și cartea „eCommerce No BullS#!T”, lansată în 2019, ce oferă o perspectivă pragmatică asupra industriei eCommerce. Cosmin a împărtășit povestea din spatele creării GoMag și a detaliat provocările și strategiile care au condus la succesul companiei.
„Noi am început în 2005 ca și o agenție de web design și marketing online”
Întrebat despre cum a pornit toată aventura aceasta în eCommerce-ul românesc, Cosmin a spus:
„Credeam în ideea asta de a vinde ceva pe internet. Eram la o discuție cu unul dintre clienții noștri, am făcut un site de prezentare pentru uși de interior-exterior, atunci începeau construcțille să înflorească și mai mult în România și le-am propus treaba asta prin 2006: uite, cum ar fi ca noi să facem un site să vindem pe internet, tu ne dai ușile și noi luăm comision. Astăzi se numește foarte pompos dropshipping. Habar nu aveam de conceptul acela la perioada respectivă. Zis și făcut. Omul n-avea nimic de pierdut, noi n-aveam nevoie de stocuri, să băgăm bani că oricum n-aveam. Am făcut un site care permitea să adaugi produsul în coș și să-l comanzi. Am început să-l promovăm, pentru că în urmă cu câteva luni descoperisem SEO, nu știam dar făceam noi ceva pe internet să ne promovăm site-ul agenției și am descoperit cum să începi să faci niște artificii, să te promovezi, să apari în față pe Google. Ne-am ținut de treaba asta.”
„Am făcut o mulțime de lucruri care ne-au costat foarte mult timp și bani”
Întrebat despre cum arată o zi din viața sa acum în postura de antreprenor, Cosmin a spus că a reușit să aducă business-ul pe o linie în care acesta funcționează fără ca el și partenerul său, CTO & Co-Founder Aurelian Motica, să fie implicați în mod direct.
„Avem o super echipă și pot să spun că business-ul merge fără noi, fără mine și Aurelian, pentru că și Aurelian este partenerul meu de business și face parte din echipă, este co-fondatorul platformei. Vin și în weekend-uri la birou să lucrez pentru că, spuneai tu de prima dragoste (moderatorul Alexandru Neamțu), nu poți să te desparți așa simplu. Doar că vedem lucrurile altfel. Încă avem pasiune pentru ceea ce facem, dar totodată suntem conștienți că suntem în jocul ăsta să facem business. Suntem o societate ESA, avem un fond de investiții în spate și am învățat foarte multe lucruri pe parcurs și de când am făcut parteneriatul. Dar ne-am dat seama de impactul pe care îl avem în viața clienților și cum ajută fiecare bucată de cod, fiecare bucată de conținut pe care o punem, ca cineva să facă bani. Am zis ok, e mișto să facem ce ne place, să ai acel hobby, să nu te simți nici foarte obosit atunci când lucrurile nu merg ok, dar hai să facem și bani din treaba asta. De aceea ne gândim întotdeauna acum când facem un lucru, cât de ok este și pentru noi ca și business și câtă valoare aduce clientului. Pentru că dacă aduce valoare clientului și îl ajută într-adevar să-și crească business-ul, neapărat trebuie să aibă un impact și în business-ul nostru.”
„Nu facem compromisuri pentru nimeni”
Un aspect important pe care l-a punctat Cosmin Dărăban, CEO & Co-Founder GoMag, a fost modul în care ei realizează suportul pentru clienți:
„Avem de mult stabilite proceduri și tratăm pe toată lumea în mod egal. În funcție de tipul de abonament pe care îl plătesc anumiți clienți, există alte modalități de suport. Adică există suportul scris pe tichete, help, pe email și la abonamentele enterprise, într-adevăr există și suport telefonic. Documentația platformei este actualizată. (..) Nu poți să susții financiar oameni care intervin manual la fiecare client. Adică SaaS-ul este software as a service. Clientul folosește soft-ul tău ca și un serviciu. Trebuie să se descurce cu el pe baza documentației pe care tu o dai și a suportului inclus, pentru că apreciează treaba asta.”
Pentru mai multe detalii despre compania GoMag, dar și despre modul în care Cosmin Dărăban gestionează această afacere cu succes, aflați din podcastul Syncap, realizat de Alexandru Neamțu.