Acces la internet, dar nu și la cunoștințe: România, pe ultimul loc la educație online
Educație Curiozități

Acces la internet, dar nu și la cunoștințe: România, pe ultimul loc la educație online

Românii se numără printre cei mai activi utilizatori de internet din Uniunea Europeană atunci când vine vorba de divertisment. Cu toate acestea, accesarea informațiilor, învățarea online și utilizarea serviciilor publice digitale sunt la un nivel extrem de scăzut, conform unui raport Eurostat publicat recent.

Utilizarea internetului pentru divertisment, la cote ridicate

Potrivit raportului Eurostat, românii sunt printre cei mai activi europeni pe rețelele sociale, cu un procent de 65%, depășiți doar de utilizatorii din Cipru, Ungaria și Danemarca. De asemenea, peste 70% dintre români folosesc apeluri video, iar aplicațiile de mesagerie instant, precum WhatsApp sau Messenger, sunt populare în rândul a peste 60% dintre utilizatori.

Informarea online, la cel mai scăzut nivel din UE

Deși internetul este accesat intens pentru divertisment, interesul pentru informare este extrem de redus. Doar 45% dintre români citesc știri online, cel mai mic procent din Uniunea Europeană. Spre comparație, în Finlanda, 88% dintre cetățeni accesează știri online, iar în Danemarca procentul este de 87%. De asemenea, doar 57% dintre români caută informații despre bunuri și servicii pe internet, mult sub media europeană de 75%.

Lipsa interesului pentru educație online

Când vine vorba de educație, România este pe ultimul loc în UE. Doar 5% dintre români accesează cursuri online, comparativ cu media europeană de 17%. Această discrepanță subliniază o problemă majoră legată de accesul și interesul pentru învățare în mediul digital.

Serviciile publice online, utilizate de foarte puțini români

Accesarea serviciilor publice digitale este la un nivel foarte redus în România. Doar 25% dintre români au utilizat site-uri sau aplicații ale autorităților publice, cel mai mic procent din Uniunea Europeană. Spre comparație, în Danemarca și Țările de Jos, peste 95% dintre cetățeni folosesc astfel de servicii online.

Implicațiile asupra societății și economiei

Această situație poate avea consecințe negative asupra dezvoltării societății și economiei. Lipsa interesului pentru informare și educație online poate reduce oportunitățile de dezvoltare profesională, iar utilizarea redusă a serviciilor publice digitale poate duce la ineficiențe administrative. Pentru a reduce acest decalaj, este necesară implementarea unor politici care să stimuleze utilizarea internetului în mod productiv și benefic.

Sursa: Eurostat

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *