Tehnologia și călătoriile: Cum sunt influențate acestea?
Travel

Tehnologia și călătoriile: Cum sunt influențate acestea?

“În 2018 erau 4 miliarde de utilizatori ai Internetului, dintre aceștia peste 3 miliarde folosind rețelele sociale. În acest context, un lucru important de subliniat este că în influențarea deciziilor luate de utilizatori, prietenii sunt de două ori mai influenți decât celebritățile și factorii de opinie. Tehnologia informației devine o componentă de bază, în toate domeniile industriei, iar adopția se realizează într-un ritm accelerat. Ne așteptăm în următorii ani la un impact masiv al tehnologiilor de tip deep learning și al sistemelor chatbots. De asemenea, asistenții virtuali pentru efectuarea rezervărilor (pentru companiile aeriene și hoteluri) vor deveni un element comun în industrie. Vom discuta tot mai mult despre asistență în timp real în timpul călătoriilor, bazată inteligenta artificială.” a declarat Robert Komatin, Head of Retail Travel Agencies, Central Europe, Country Manager, Romania & Hungary – Amadeus.

“Folosirea tehnologiei în scopul de a crea o experiență mai bună pentru călători este în centrul activității noastre la Amadeus. Procesele pe care ne străduim să le îmbunătățim sunt end-to-end, începând cu stadiul de inspirație, parcurgând faza de căutare, de rezervare și de plată în timp ce însoțim utilizatorul pe parcursul călătoriei.” Daniel Batchelor, Director of Communications, Amadeus

Te rog fii un călător, nu un turist. Încearcă lucruri noi, întâlnește oameni noi și uită-te mai departe de ceea ce se află în fața ochilor tăi. Acestea sunt cheile pentru a înțelege minunata lume în care trăim.

Andrew Zimmern

Struggling to sell one multi-million dollar home currently on the market won’t stop actress and singer Jennifer Lopez from expanding her propestate holdings an eight-plus acre estate in Bel-Air anchored by a Struggling to sell one multi-million dollar home uiurrently on the market won’t stop actress and singer Jennifer.

Turismul, clienții și inteligența artificială.

Utilizarea Inteligenței Artificiale (AI) și a Învățării Automate pentru comunicarea cu clienții în industria turismului

În era digitală actuală, companiile aeriene, hotelurile și agențiile de turism se confruntă cu provocarea de a fi disponibile pentru clienți 24/7 pe orice canal de comunicare aceștia doresc să folosească. Aplicațiile de mesagerie precum WhatsApp, Facebook Messenger și WeChat au câștigat rapid popularitate și au acum miliarde de utilizatori în întreaga lume.

Inițial, aceste aplicații de mesagerie au fost create ca modalități prin care oamenii să interacționeze între ei. Însă acum, aceste aplicații oferă și companiilor posibilitatea de a comunica direct cu consumatorii. Facebook a raportat că lunar sunt trimise 10 miliarde de mesaje între oameni și companii. Din ce în ce mai mult, interacțiunile dintre consumatori și companii sunt automatizate, grație chatboților. În industria turismului, chatboții au început ca simple pagini cu întrebări frecvente automate, îmbunătățind eficiența echipei de servicii pentru clienți prin preinstruirea chatboților pentru a identifica și răspunde la întrebările comune.

Pe măsură ce tehnologia chatboților avansează, aceștia devin tot mai performanți. Conectarea chatboților la sursele interne de date și integrarea unor tehnici de Învățare Automată le permite să se îmbunătățească în timp, să învețe mai multe despre modul optim de a răspunde la întrebările primite.

Astfel, un chatbot care poate răspunde la întrebări frecvente din listele de Întrebări Frecvente (FAQ) este acum considerat nivel de bază. Multe companii din industria turismului utilizează chatboți pentru vânzarea de produse premium și pentru cross-selling.

Un exemplu concret este MHChat, dezvoltat de Amadeus în colaborare cu Malaysia Airlines. Această aplicație a fost concepută pentru a ușura călătorilor nu doar punerea de întrebări, ci și rezervarea de bilete și plata acestora direct prin Facebook Messenger. Acest chatbot reprezintă un exemplu de inovație în utilizarea tehnologiei AI pentru a îmbunătăți experiența clienților din industria turismului.

În concluzie, tehnologia AI și Învățarea Automată au transformat modul în care companiile din industria turismului interacționează cu clienții lor. Utilizarea chatboților pentru comunicarea automatizată și eficientă cu clienții a devenit o practică din ce în ce mai des întâlnită.

Social media influențează la rezervarea călătoriei

Fotografia de călătorie are o existență aproape la fel de lungă cât fotografia în sine. În cea mai recentă vânzare de specialitate, casa de licitații Sotheby a inclus un print original realizată în 1840 cu imaginea Notre-Dame din Paris. Acest print a fost făcut la numai un an după ce a fost inventată fotografia.

Astăzi, camerele telefoanelor inteligente permit oricui să facă și să publice fotografii în timp ce este într-o călătorie. Încadrați, faceți clic, încărcați, partajați.

Platforme specifice de partajare a fotografiilor precum Instagram și Pinterest găzduiesc miliarde de imagini. „#travel” a fost folosit de aproape jumătate de miliard de ori doar pe Instagram.

La fel ca în cazul chatboților, firmele de turism trebuie să utilizeze aceste platforme, deoarece acolo este locul unde se află clienții lor. Instagram are aproximativ 500 de milioane de utilizatori activi zilnic, dintre care 80% urmăresc activitatea a cel puțin o companie.

Imaginile au inspirat întotdeauna călătoriile, iar multe companii își conectează acum motorul de rezervare la o imagine sau folosesc adresarea super-sofisticată a ofertelor pusă la dispoziție de platforme pentru a ajunge la anumite audiențe care vizualizează imagini specifice. Aceste produse publicitare vor deveni mai sofisticate de-a lungul timpului, deoarece proprietarii platformelor încearcă să monetizeze utilizatorii.