Domeniul HoReCa rămâne la fel de atractiv pentru mulți antreprenori și în această perioadă, deși pandemia de coronavirus i-a scos în evidență vulnerabilitatea. Cu toată această grea încercare s-a evidențiat însă și marea sa putere de adaptabilitate. Dacă ești în căutarea unor idei de afaceri în HoReCa te ajutăm noi. Îți prezentăm 5 idei de afaceri, care te pot inspira, în funcție de bugetul pe care ești dispus să-l investești. Află de ce echipamente e nevoie, la cât se ridică investiția inițială și cât de profitabile pot fi 5 tipuri de afaceri din HoReCa.
Avantajele unei afaceri în HoReCa
Deși în perioada pandemiei business-urile din zona HoReCa au fost cele mai afectate, domeniul este unul foarte ofertant, care oferă în continuare multe oportunități antreprenorilor. Piața HoReCa din România este dominată de afaceri românești, care rezistă și se dezvoltă foarte bine datorită creativității antreprenorilor. Și, în ciuda faptului că pandemia a lovit puternic în această zonă a pieței, în continuare noi afaceri cu noi concepte sunt pe piață anual. Avantajul unei afaceri în HoReCa este că va avea întotdeauna clienți dacă vine în fața clienților cu o experiență nouă de consum și un concept atractiv. Iar unele business-uri din acest domeniu au nevoie de o investiție inițială relativ scăzută. E de înțeles așadar că mulți antreprenori se îndreaptă spre HoReCa în seperanța că în doar câți ani vor atinge nivelul break even.
Idei de afaceri in domeniul HoReCa
Ca să-ți deschizi o afacere în domeniul HoReCa ai nevoie de o idee bună de început – care valorează doar până la 5% din rata de succes și de 95% pricepere să o pui în practică. Dacă vrei să riști mai puțin, ia o afacere în franciză. Însă, dacă vrei să îți încerci norocul cu ideea proprie, fă un plan de afaceri „beton” și caută investitori care să te ajute să implementezi ideea ta de succes. Poți să-ți deschizi o cafenea, un food truck, o pizzerie sau un restaurant – dacă dispui de o finanțare mai consistentă. Noi îți oferim doar câteva idei de afaceri în HoReCa și detaliem ce presupune fiecare dintre acestea.
Fast food
Deschiderea unui restaurant tip fast foos are avantajul că este mai puțin costisitoare decât a unui restaurant, iar preparatele se bucură de succes pe piață. Pizza, hamburgerii, salatele și sandvișurile sunt mâncăruri aflate în topul popularității, nu foarte costisitoare, pe care foarte mulți clienți le-ar alege. Dacă și locația este inspirat aleasă, un fast food poate fi o afacere de succes.
Care este investiția minimă pentru un fast food
Ca să-ți deschizi un fast food ai nevoie de un buget incomparabil mai mic decât dacă ți-ai deschide un restaurant. Gama de preparate este relativ limitată, iar utilajele cu care vei dota bucătăria sunt mult mai puține. O investiție inițială de 20 – 25.000 de euro (exceptând costurile cu locația) poate fi de ajuns pentru demararea unui restaurant de mici dimensiuni de tip fast food. Bugetul trebuie să acopere costurile cu obținerea autorizațiilor și dotarea cu echipamentele necesare. Vei mai avea nevoie de finanțare pentru închirierea unei locații și pentru plata salariilor a doi, trei angajați.
Ce echipamente și ustensile sunt necesare într-un fast food
Într-un fast-food, oferta de preparate este una relativ standardizată, deși oricând poți să-ți surprinzi clienții cu idei noi. Mulțumită acestui fapt, dotările sunt mult puțin numeroase și incomparabil mai puțin costisitoare decât într-un restaurant. Pentru utilarea completă a unui fast-food este nevoie de:
- Friteuze
- Grilluri panini
- Grilluri și încălzitoare de cârnați
- Cuptoare cu microunde
- Aparat preparare waffles si clătite
- Kebab grill și shaorma
- Plite
- Diferite accesorii fast food
Cât de profitabil este un fast food
Ținând cont că aproximativ 1,2 milioane de români consumă anual produse fast food, o astfel de afacere poate fi una de succes mai ales dacă îți surprinzi clienții cu un concept inovator. Mulți antreprenori au dat lovitura introducând în fast food-urile lor alte preparate pe lângă cele clasice, hamburgeri sau shaorma. Un fast food bio, spre exemplu, concept relativ nou la noi în țară, poate atrage mulți clienți și să spulbere rezervele celor care ar dori astfel de preparate, dar totodată și mâncare sănătoasă.
Cafenea
Între ideile de afaceri din domeniul HoReCa, business-ul de tip cafenea a cunoscut un trend ascendent mai ales în ultimii ani. Afaceri românești au ajuns la cifre impresionante de afaceri cu investiție minimă și concepte care au cucerit clienții.
Care este investiția minimă pentru o cafenea
Cafeneaua este un alt tip de afacere foarte potrivit pentru un start up, un business profitabil, pentru că poate fi deschisă cu o investiție inițială relativ mică. Investiția inițială într-o cafenea depinde de mai mulți factori. Spre exemplu, dacă iei în franciză o cafenea dintr-un mare lanț, investiția inițială este în jur de 14.000 de euro, dar poate ajunge până la 150.000 de euro, dacă te orientezi spre un brand cu notorietate foarte bună. Poți să-ți deschizi și o cafenea proprie, iar în acest caz investiția inițială poate ajunge la 25, 30.000 de euro, în funcție de diversitatea preparatelor pe care vrei să le mai servești pe lângă cafea.
Ce echipamente și ustensile sunt necesare într-o cafenea
Pentru dotarea unei cafenele ai nevoie, în principiu, doar de aparate performante de făcut cafea. Însă, pe lângă acestea, vei dori să adaugi în meniu și alte preparate, gustări sau dulciuri care să fie servite lângă cafea. Pentru aceasta vei avea nevoie de:
- Cafetiere și percolatoare
- Espressoare profesionale
- Sifoane și cartușe de frișcă
- Storcătoare de fructe
- Blendere
- Aparat clătite/wafe
- Aparat de sandvișuri
Cât de profitabilă este o cafenea
O cafenea poate fi o afacere profitabilă dacă vine în întâmpinarea clienților cu un concept interesant, inovator. Cafeaua este una dintre băuturile cele mai populare, cererea există pe piață, așa că tot ce trebuie este ca business-ul să ofere clienților o experiență de consum inedită. Studiază trendurile pieței, încearcă să fii cu un pas înaintea lor și astfel vei asigura succesul cafenelei tale.
Food Truck
Food-truck, rulotele cu mâncare, sunt un tip de business care a cunoscut un trend ascendent imediat după criza financiară din 2008, cel puțin în Statele Unite. Mulți antreprenori din domeniu au preferat această variantă, tot mai populară și la noi datorită costurilor minime. Nu cheltuiești cu chiria, ai posibilitatea să schimbi locația cu una mai avantajoasă, iar dacă oferta este perfect adaptată clienților din zonă, șansele de câștig sunt foarte bune.
Articol apărut pentru prima dată pe Hendi.ro
Românii au stat mereu prost cu alimentaţia, tocmai de aceea se mănâncă aşa bine între ei.
Ştefan Munteanu